RYHTIINA

Kehon ikä

Katselin tuossa Areenasta Prisma-Pysy nuorena, jaksoja, kolmas jakso on vielä tulematta ja oli pakko tarttua ”kynään”.
Ohjelmassa 51 vuotias Tim, joka ei liiku ja syö paljon prosessoituja tuotteita jne, on oikein hyvä esimerkki niin sanotuista huonoista elintavoista. Hän mittauttaa kehoniän ja saa tulokseksi 90v. mikä on hänelle suuri järkytys!
12 viikon dieetti (oli aika tiukka) ja kuntokuuri sai huimat muutokset aikaiseksi, entinen 34 rasvaprosentti laski 24%:n ja kaikki muutkin arvot paranivat, sokeriaineenvaihdunta, kolesteroliarvot, verenpaine jne..
Tämä oli vain yksi esimerkki siitä kuinka lyhyessä ajassa muutoksia saadaan aikaiseksi, kunhan ottaa homman hoitaakseen. Uusien tapojen omaksuminen ottaa sen kaksi kuukautta, sen ajan kun jaksaa pakertaa, niin ollaan jo voiton puolella.
Sitten tuosta saliharjoittelusta…tai pitäisi varmaan puhua vastusharjoittelusta, kun niin monella on niin väärä käsitys saliharjoittelusta. Vastusharjoittelua tarvitaan, jotta meidän lihakset eivät surkastu ja samalla toimintakyky heikkenee. Harjoittelun ei tarvitse olla verenmaku suussa tehtävää pakkoraatamista, pääasia on, että löytää sen itselle mieluisan tavan ja saa sitä lihasta rasitettua ja pikku hengästymisen aikaiseksi.
Lihasvoimaa tarvitaan koko iän ja mitä enemmän sitä ikää kertyy, sitä nopeammin ne lihakset heikkenee. Tästä voisin jatkaa proteiinin syömisen tärkeyteen mutta siitä ei nyt tänään..
Siinä tuosta ohjelmasta tulleita pohdintoja, kannattaa katsoa, oli mielenkiintoinen.
Ja lopuksi pitää todeta, ettei naisten kannata pelätä salilla painojen käyttöä, ei ne lihakset vahingossa kasva, hyvällä vastuksella kroppa kiinteytyy ja ylimääräistä rasvaa palaa.

Ei muuta, kuin hyviä treenejä, teit ne sitten millä tavalla hyvänsä, liikunta on aina hyvästä

YLE Areena, Prisma: Pysy nuorena

Jätä kommentti

Ota yhteyttä, kerro tavoitteistasi, suunnitellaan sinulle sopiva paketti ja lähdetään yhdessä sitä toteuttamaan.

Toimin tällä hetkellä Karhulan OleFit-salilla, mutta voin tulla myös muualle sinua ohjaamaan!

Tiina Nurminen
tiina.nurminen@ryhtiina.fi
+358 40 5731823

Ota yhteyttä, kerro tavoitteistasi, suunnitellaan sinulle sopiva paketti ja lähdetään yhdessä sitä toteuttamaan.

Toimin tällä hetkellä Karhulan OleFit-salilla, mutta voin tulla myös muualle sinua ohjaamaan!

Tiina Nurminen
tiina.nurminen@ryhtiina.fi
+358 40 5731823

Viimeisimmät artikkelit